• Η Επίτροπος Βιομηχανίας Bienkowska ανάβει το πράσινο φως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
  • Το σκάνδαλο της VW άλλαξε τη στάση της κοινωνίας, δηλώνει στο Bloomberg

Οι καταναλωτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν να κάνουν όσο και οι ρυθμιστικές αρχές να προωθούν τον τομέα αυτοκινήτων στην περιοχή τους στην ηλεκτροκίνητη εποχή που προβλέπει η Tesla Inc., σύμφωνα με τον επικεφαλής της βιομηχανικής πολιτικής της ΕΕ.


Η Ευρωπαία Επίτροπος Elzbieta Bienkowska δήλωσε ότι η ΕΕ είχε μια «σημαντική ευκαιρία» από τη στιγμή που η Volkswagen AG με έδρα τη Γερμανία παραδέχτηκε το 2015 ότι είχε τοποθετήσει κινητήρες ντίζελ με λογισμικό για να εξαπατήσει τους ελέγχους των ΗΠΑ σε εκπομπές οξειδίων του αζώτου που συμβάλουν στο γνωστό σε όλους μας νέφος. Αυτό επηρέασε βαθιά «τα συναισθήματα στην κοινωνία προς τις εκπομπές και τα καθαρότερα αυτοκίνητα», τόνισε.


"Τα αυτοκίνητα Diesel έχουν τελειώσει", δήλωσε η Bienkowska σε συνέντευξή της στις 24 Μαΐου στο γραφείο της στο όγδοο όροφο των Βρυξελλών. «Νομίζω ότι σε κάποια χρόνια θα εξαφανιστούν τελείως. Αυτή είναι η τεχνολογία του παρελθόντος. " Το σκάνδαλο των εκπομπών αυτοκινήτων μπορεί να βοηθήσει την ΕΕ να επιταχύνει την τεχνολογική επανάσταση στις οδικές μεταφορές. Η Ευρώπη επιδιώκει να διατηρήσει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά επιβατικών αυτοκινήτων ενόψει του ανταγωνισμού από τις Η.Π.Α., όπου εδρεύει η Tesla, και την Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

 

Αυστηρότεροι κανόνες

 

Η εξαπάτηση της VW, την οποία οι ΗΠΑ αποκάλυψαν και οδήγησε τη Γερμανία να ανακαλέσει σε ολόκληρη την ΕΕ 8,5 εκατομμύρια οχήματα Volkswagen, έσπρωξε τον παγκόσμια Νο 1 κατασκευαστή αυτοκινήτων σε κρίση και άφησε τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής στην Ευρώπη να επιδιορθώσουν τις ρυθμιστικές τρύπες που απειλούσαν μια στρατηγική "clean-diesel "που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1990. Οι υπηρεσίες της Bienkowska ενημερώθηκαν στη συνέχεια για πιθανές παρατυπίες στη διαχείριση των κινητήρων σε περισσότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που κατασκευάστηκαν από τη Fiat Chrysler Automobiles NV.

Το θέμα είναι πολιτικά ακανθώδες στην Ευρώπη, επειδή περίπου τα μισά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται με πετρέλαιο ντίζελ - το οποίο προκαλεί περισσότερη αστική ρύπανση από τη βενζίνη ενώ έχει μικρότερο αντίκτυπο στην υπερθέρμανση του πλανήτη - και επειδή πολλά κράτη μέλη αγωνίστηκαν για να αντιμετωπίσουν τους στόχους για τον "καθαρό αέρα" που αποσκοπεί στη μείωση των ανθρώπινων ασθενειών και των πρόωρων θανάτων.

 

"Οι άνθρωποι έχουν συνειδητοποιήσει ότι ποτέ δεν θα είμαστε απόλυτα καθαροί - χωρίς NOx - με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα", δήλωσε η Bienkowska, η οποία προέρχεται από την Πολωνία. Την περασμένη εβδομάδα, οι κυβερνήσεις της ΕΕ στήριξαν την ανανέωση των κανόνων για την έγκριση μοντέλων αυτοκινήτων στο μπλοκ των 28 κρατών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το ρυθμιστικό σκέλος της ΕΕ, κέρδισε την εξουσία να επιβάλει πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι 30.000 ευρώ (35.157 δολ.) ανά ελαττωματικό αυτοκίνητο και το δικαίωμα εντολής ανάκλησης ως μέρος της πιο συγκεντρωτικής εποπτείας της αγοράς, που μοιάζει περισσότερο με την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ Environmental Protection Agency-EPA.